Wycieczka Golub - Dobrzyń - Grudziądz - klasy 4

Opublikowano: 2024-04-22 11:07, Numer artykułu: 82026 , Autor: K.Banaszak

Klasy 4a i 4b wyruszyły na wycieczkę do Golubia – Dobrzynia i Grudziądza w dniach 17. 04. – 18.04. 2024 r.

W Golubiu – Dobrzyniu zostaliśmy zakwaterowani w komnatach zamkowych. Emocji było co niemiara, bo przecież czekał nas nocleg na zamku należącym niegdyś do Krzyżaków, a potem do księżniczki Anny Wazówny.   Oprowadzono nas po jego wnętrzach. Zwiedziliśmy salę tortur, loch głodowy oraz  dormitorium, refektarz - salę jadalną z wystawą zbroi rycerskich, armat, bombard, wystawą najcenniejszych trofeów zdobytych przez rycerzy zamku golubskiego.

Braliśmy udział w zabawach z bractwem rycerskim. Spędziliśmy także niezapomniane chwile przy ognisku pod murami zamku. Posiłki serwowano nam w zamkowej restauracji.

Drugiego dnia braliśmy udział w grze zamkowej – szukaliśmy skarbu Anny Wazówny. Stacje zadaniowe nie były łatwe, ale żadna drużyna się nie poddała i skarb został odnaleziony :)

Naszą podróż kontynuowaliśmy udając się do Grudziądza. Podziwialiśmy panoramę nad Wisłą, zabytkowe spichlerze oraz weszliśmy na Wieżę widokową Klimek, skąd rozciągał się piękny widok na panoramę miasta.

Zmęczeni, ale z głowami pełnymi wspomnień, wróciliśmy do Bydgoszczy.