Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne dla I etapu edukacji w ramach projektu Edu(R)ewolucje.
Zadania podejmowane na zajęciach korekcyjno- kompensacyjnych skupiały się na wielu obszarach rozwoju i były dostosowywane do indywidualnych potrzeb oraz możliwości uczniów. W czasie zajęć wykorzystywane były różnorodne metody wspomagania rozwoju ucznia.
Zajęcia pomagają opanować podstawowe umiejętności szkolne (naukę czytania, pisania, liczenia) poprzez:
- ćwiczenia poprawy koncentracji uwagi na danej czynności, spostrzegawczości,
- ćwiczenia poprawy pamięci i logicznego myślenia,
- polepszanie funkcji wzrokowej wraz z funkcją orientacji przestrzennej,
- usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- doskonalenie sprawności manualnej (funkcjonowanie analizatora kinestetyczno -ruchowego),
- usprawnianie percepcji słuchowej, analizy i syntezy słuchowej, koordynacji słuchowo-ruchowej i słuchowo-wzrokowej,
- kształtowanie umiejętności porównywania, segregowania i samokontroli,
- doskonalenie sprawności ruchowej,
- poprawę umiejętności czytania,
- ćwiczenia poprawiające grafikę,
- kształtowanie procesów myślenia, tworzenia pojęć,
- poprawę umiejętności liczenia,
- nabywanie umiejętności stosowania poprawnej ortografii,
- ćwiczenia relaksacyjne, koncentracji uwagi, wyciszające.