Poniedziałek- 31. 01. 2022, gr III

Opublikowano: 2022-01-31 14:43, Numer artykułu: 49193 , Autor: M.Sobczak

Poniedziałek 31. 01. 2022, grupa III- nauczanie zdalne

 

1. Zestaw ćwiczeń porannych nr 9 –załącznik

2. "W moim domu" – rozmowa na podstawie wiersza E. Piotrowskiej i doświadczeń dzieci. Zachęcanie do swobodnych wypowiedzi na temat domu rodzinnego.

W moim domu
Eliza Piotrowska


W moim domu, gdy śnieg pada,
pyszna parzy się herbata.
Żółty czajnik cicho gada,
obejmuje mamę tata.


W moim domu, gdy mróz wkoło,
mieszka radość, śmiech i lato,
więc jest ciepło i wesoło,
dobrze gościom, snom i kwiatom.


W moim domu jasnym, złotym,
każdy lubi się przytulać,
gra muzyka, mruczą koty,
a za oknem zima hula...

 

Przykładowe pytania nt. „Domu rodzinnego”:

Co dzieje się w domu, o którym mowa w wierszu?; Kto mieszka w tym domu?; Jak czują się tam członkowie rodziny?; Dokończ zdania: Dom, w którym mieszka moja rodzina, to dom...; W moim domu rodzinnym mieszka...; Lubię, gdy w moim
domu...; Nie lubię, gdy w moim domu...; Chciałbym / Chciałabym, żeby w moim domu... Dziecko kończą zdania. Są to swobodne wypowiedzi dzieci na temat domu rodzinnego.

 

3. „Ojciec Wirgiliusz” – zabawa naśladowcza. Wdrażanie do koncentrowania uwagi na drugiej osobie; kształtowanie koordynacji ruchów.

 

4. „Ile kroków do domu?”- zabawa ruchowa.

Zabawa w parach- dziecko i rodzic/ opiekun lub dwoje dzieci.

Para dostaje dwie kostki do gry. Para ustawia się w jednym końcu pokoju. W drugim końcu naprzeciwko  pary leży mała obręcz (wyznaczone miejsce) – domek. Dziecko wraz z opiekunem jednocześnie rzucają, każde swoją kostką, przeliczają wyrzucone oczka na kostkach, sumują je i robią tyle kroków w kierunku domku. Czynności powtarzają do momentu dojścia do obręczy-domku.

Pomoce: kostki do gry, obręcze

5. „Mój dom rodzinny” – malowanie kredkami pastelowymi/ołówkowymi/ świecowymi (tymi które są dostępne w domu), zachęcanie do wyrażania własnych odczuć w formie plastycznej.;

6. „Kto szybciej” – zabawa ruchowa- doskonalenie umiejętności orientowania się w najbliższej przestrzeni, np. kto szybciej podskoczy 5 razy, kto szybciej przyniesie 2 poduszki, kto szybciej przejdzie na czworakach dookoła stołu.

 


Pliki do pobrania: