Poniedziałek- 31. 01. 2022, gr IV

Opublikowano: 2022-01-30 19:07, Numer artykułu: 49171 , Autor: M.Sobczak

Nauczanie zdalne- 31. 01. 2022- Moja babcia i mój dziadek

  1. „ Zabawki inaczej”- zachęcanie dziecka do własnoręcznego tworzenia zabawek z przedmiotów, które znajdują się w najbliższym otoczeniu dziecka. Wyrażanie radości z możliwości własnoręcznego wykonania zabawki.
  2. Zestaw ćwiczeń porannych nr 9 – zestaw ćwiczeń w załączniku.
  3. Jedna pani w tramwaju – rozmowa z dziećmi na temat treści opowiadania Olgi Masiuk (opowiadanie w załączniku).

Rozmowa z dzieckiem na temat treści opowiadania: Co przydarzyło się Tomkowi, gdy rano jechał tramwajem do przedszkola?; Jak na opowieść Tomka zareagowała Blue?; Czy Supełek rozumiał rozmowę Tomka z Blue?; Co to znaczy kulturalnie zachowywać się wobec starszych
osób?; Dlaczego starsze osoby mogą mieć problemy z poruszaniem się?; Jak można pomóc starszym osobom?

  1. „Moi dziadkowie” – zabawa słownikowa; zachęcanie do swobodnych wypowiedzi na temat domu rodzinnego np. podczas wspólnego oglądania albumów rodzinnych. Wspólne formułowanie zasad kulturalnego zachowania się wobec starszych ludzi.
  2.  „Ojciec Abraham” – zabawa naśladowcza. Wdrażanie do koncentrowania uwagi na drugiej osobie.
  3. „Moja babcia i mój dziadek” – utrwalenie pojęcia portret, praca plastyczna dostępnymi w domu przyborami plastycznymi (kredki ołówkowe, świecowe, pastele lub farby).
  4. „Ile kroków do domu?”- zabawa ruchowa.

Zabawa w parach- dziecko i rodzic/ opiekun lub dwoje dzieci.

Para dostaje dwie kostki do gry. Para ustawia się w jednym końcu pokoju. W drugim końcu naprzeciwko  pary leży mała obręcz (wyznaczone miejsce) – domek. Dziecko wraz z opiekunem jednocześnie rzucają, każde swoją kostką, przeliczają wyrzucone oczka na kostkach, sumują je i robią tyle kroków w kierunku domku. Czynności powtarzają do momentu dojścia do obręczy-domku.

Pomoce: kostki do gry, obręcze

 

 Stary Abraham

https://www.youtube.com/watch?v=QtoVcgJ2yEk